Would you like me to give you a formula for success? It's quite simple, really: Double your rate of failure. You are thinking of failure as the enemy of success. But it isn't at all. You can be discouraged by failure or you can learn from it, so go ahead and make mistakes. Make all you can. Because remember that's where you will find success.
- Thomas J. Watson

SMS Marketing – fakty, o których prawdopodobnie nie wiesz

SMS Marketing – fakty, o których prawdopodobnie nie wiesz

sms marketing
Choć sms marketing rozwija się w naszym kraju już od wielu lat, to nadal niewiele osób zdaje sobie sprawę z wyjątkowo wysokiej skuteczności tego kanału reklamy. To prawda, że wiadomość sms nie jest nigdy efektownym i zaskakującym przedstawieniem oferty, jednak mimo to potrafi zainteresować, a co ważniejsze, zmotywować wielu klientów do podjęcia działania. Przedstawiamy fakty o sms marketingu, które sprawiają, że jest to tak efektywny i zyskujący na popularności kanał reklamowy.

Niskie koszty sms marketingu

Pierwszy fakt, i chyba najważniejszych z wszystkich, dotyczy kosztów związanych z organizowaniem kampanii sms. W porównaniu bowiem do innych kanałów reklamy jest to koszt zdecydowanie niewielki. Z czego wynika tak niska cena? Po pierwsze, zaprojektowanie wiadomości sms nie wymaga zaangażowania grafika i przygotowania rozbudowanych materiałów, a po drugie, rozsyłanie wiadomości sms, w nawet bardzo dużej ilości, jest darmowe lub ewentualnie bardzo tanie. 

Mimo iż sms marketing nie należy do najdroższych kanałów reklamy, to mimo to należy do jednych z najbardziej efektywnych. Szczególnie duże zyski potrafi przynieść szczególnie w branży odzieżowej lub spożywczej, gdzie jest już z sukcesem wykorzystywany od kilku dobrych lat.

Kolejna kwestia dotyczy faktu, że kampanie sms są łatwe i wygodne w zarządzaniu. Dzięki specjalnie powstałym systemom, można się nauczyć projektowania i zarządzania kampaniami sms w nawet kilka godzin. Dzięki temu nie jest konieczne zatrudnianie do tych zadań nowego pracownika, gdyż poradzi sobie z tym każdy, choć trochę doświadczony, marketingowiec.

Dlaczego jeszcze warto wykorzystać sms marketing? Przede wszystkim dlatego, że większość ludzi po prostu lubi otrzymywać smsy. Z pewnością nie byłoby tak, gdyby każdy człowiek dostawał dziennie tyle smsów, ile przychodzi do niego marketingowych e-maili. Na szczęście sms marketing nie jest jeszcze aż tak wykorzystywany, więc tym bardziej jest to świetna okazja, aby ten moment wykorzystać. 

Sms marketing – nie tylko do młodych

Warto również zaznaczyć, że smsy nie są już tylko i wyłącznie dla młodych odbiorców. W pierwszych latach pojawienia się telefonów komórkowych z smsów korzystała głównie młodzież, której przyswojenie nowej technologii nie sprawiało większych problemów. Obecnie już nawet niektóre osoby w wieku podeszłym potrafią nie tylko odczytać, ale również samodzielnie napisać smsa. Według badań aż 81% posiadaczy telefonów komórkowych korzysta z wiadomości sms. 

Kampanie sms są też świetnym sposobem na pozyskanie dodatkowych danych. W treści smsa można poprosić odbiorcę, aby np. w odpowiedzi na tą wiadomość podał swój adres e-mail, a wtedy my prześlemy mu na jego skrzynkę pocztową kupon rabatowy. E-mail marketing to kanał reklamowy, który można łączyć z sms marketingiem na wiele różnych sposobów. 

Dotychczas SMS marketing jest głównie wykorzystywany przez największe amerykańskie marki odzieżowe, które wysyłają wiadomości z rabatem na swoje produkty. Mimo wysokiej skuteczności tego kanału reklamy, nadal nie jest on wykorzystywany przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Dlatego właśnie mniejsze firmy, które zdecydują się zapoznać z możliwościami SMS marketingu, mogą dzięki temu wyróżnić się na rynku i dzięki temu dotrzeć do całkowicie nowej grupy odbiorców.    

 

Autor: Jakub Mikołajczak


Ask for offer

  • I hereby give consent to receive commercial information by electronic means to the email address I have provided.