It is better to fail in originality than to succeed in imitation.
- Herman Melville

Dlaczego e-mail marketing jest skuteczniejszy od Facebooka?

Dlaczego e-mail marketing jest skuteczniejszy od Facebooka?


Social media nie sprzedają, czyli facebookowe ograniczenia
 

Badania przeprowadzone przez firmę Custora pokazały, że obecność w social media nie przekłada się niestety na sprzedaż. Firma ta przebadała 72 miliony klientów kupujących w różnych sklepach internetowych i okazało się, że narzędziem najbardziej napędzającym sprzedaż, zaraz po reklamach CPC, jest  właśnie e-mail marketing.

 


 


Z czym to jest związane? Przede wszystkim istnieje wiele grup docelowych, które nie są obecne w social media. Z portali społecznościowych korzystają głównie ludzie młodzi, w przeciwieństwie do poczty elektronicznej, której obsługi uczą nawet na podstawowych kursach informatycznych dla seniorów. Jeżeli zatem nasze produkty lub usługi chcemy skierować do osób w wieku co najmniej średnim, to poprzez social media po prostu do nich nie dotrzemy.

Trzeba uświadomić sobie również to, że portale społecznościowe służą głównie do wymiany informacji. Użytkownicy korzystający z Facebooka czy Twittera, są przede wszystkim zainteresowani tym, aby podzielić się wpisem ze swoimi znajomymi, a nie przenosić się na inną witrynę, w celu dokonania zakupów. Osoby przesiadujące na witrynach typu social media nie znajdują się w tzw. trybie zakupowym i mało prawdopodobne, że nagle się na ten tryb przestawią.
 

Wyjątkowe zalety e-mail marketingu


E-mail marketing w porównaniu z Facebookiem jest metodą trwałą i długofalową. Reklama lub wpis pojawiający się na Facebooku, znikają lub zostają zastąpione przez inne, zaledwie po kilku minutach. Tymczasem wiadomość która dochodzi na naszą pocztę elektroniczną, nie zniknie z niej, jeżeli odbiorca sam tak nie zdecyduje. To powoduje, że mamy o wiele większą szansę na to, że klient poświęci więcej czasu naszej ofercie.

 

Zalety e-mail marketingu
 


Skrzynkę mailową traktujemy ponadto bardzo osobiście, więc wiadomością które do nas przychodzą, nadajemy większy priorytet niż informacjom z pozostałych źródeł. E-mail pozwala nam także na zamieszczenie o wiele pełniejsze informacji: z grafiką, linkami itp. Wpis na Facebooku natomiast jest dużo bardziej ograniczony.


Pojawia się zatem pytanie, czy warto w ogóle korzystać z Facebooka? Odpowiedź brzmi tak, ale należy pamiętać, że sama obecność w social media, nie przełoży się bezpośrednio na wyniki sprzedaży. Media społecznościowe warto traktować jako możliwość budowania PR oraz szansę na nawiązywanie dialogu z klientami. Jak jednak potwierdzają liczne badania, e-mail marketing jest o wiele efektywniejszy w tym, na czym najbardziej nam zależy – czyli sprzedaży.


Ask for offer

  • I hereby give consent to receive commercial information by electronic means to the email address I have provided.