Would you like me to give you a formula for success? It's quite simple, really: Double your rate of failure. You are thinking of failure as the enemy of success. But it isn't at all. You can be discouraged by failure or you can learn from it, so go ahead and make mistakes. Make all you can. Because remember that's where you will find success.
- Thomas J. Watson

Czym jest remarketing?

Czym jest remarketing?

 


Remarketing jest ściśle związany z analityką, dopasowanie właściwych narzędzi umożliwia analiza otwieralności e-maili, częstotliwości odwiedzania strony firmowej czy sklepu, czasu spędzonego na danej stronie oraz wykonywanych przez użytkownika (czyli potencjalnego klienta) akcji. Do typowych akcji inicjujących działania remarketingu zaliczyć można tzw. porzucenie koszyka zakupowego (użytkownik dodał produkt do koszyka, jednak nie zakończył zamówienia) czy zapisanie się na listę oczekujących (najczęściej za pomocą e-maila) np. na kurs czy premierę produktu, po czym nie dokonanie zakupu. 

 

Zalety remarketingu:

  • skuteczna metoda na poprawę konwersji, czyli na zwiększenie efektywności odwiedzin stron i e-sklepów

  • pozwala na odzyskanie porzuconych koszyków, czyli na przekształcenie zainteresowanych produktem/usługą w realnych klientów

  • zwiększa zasięg pozostałej oferty i tzw. sprzedaż wiązaną, dzięki wykorzystaniu funkcji typu “Inni klienci, kupili również...”, “Może Ci sie spodobac także…”, “Akcesoria do twojego aparatu” itp.

  • pozwala celnie dopasować właściwą ofertę do indywidualnego odbiorcy

  • pozwala na wykorzystanie ukierunkowanej reklamy do konkretnej grupy odbiorców np. tworząc listę remarketingową skierowaną do osób, które dodały coś do koszyka, ale nie zakończyły transakcji

Najskuteczniejszym narzędziem w remarketingu jest komunikacja za pomocą e-mail marketingu oraz zintegrowanie kanałów social media z działaniami e-mail marketingowymi. Klienci, którzy zostawili swój-email na twojej stronie, w jakiś sposób, poczuli się zainteresowani ofertą, więc warto wracać do nich, poprzez działania remarketingowe. Często jest to grupa osób, która nie podejmie natychmiastowego działania, ale na drodze tzw. dojrzewania leadów, przejdzie z grupy potencjalnych, do rzeczywistych klientów.  Dowiedz się więcej o sztuce retargetingu z naszych artykułów w strefie wiedzy.

 


Ask for offer

  • I hereby give consent to receive commercial information by electronic means to the email address I have provided.