Would you like me to give you a formula for success? It's quite simple, really: Double your rate of failure. You are thinking of failure as the enemy of success. But it isn't at all. You can be discouraged by failure or you can learn from it, so go ahead and make mistakes. Make all you can. Because remember that's where you will find success.
- Thomas J. Watson

9 książek o e-marketingu, które warto przeczytać

9 książek o e-marketingu, które warto przeczytać


Efektywna nauka marketingu internetowego to przede wszystkim czerpanie z wiedzy i doświadczenia osób, które działają w tej dziedzinie już od wielu lat. Dzięki zapoznaniu się ze wskazówkami i poradami od tych osób, narzędzia e-marketingu stają się prostsze i łatwiejsze do opanowania. Dlatego też przygotowaliśmy zestawienie 9 książek na temat marketingu internetowego, które w naszej opinii, warto przeczytać. Zapraszamy do lektury. 


E-marketing

1. „E-marketing” red. Jarosław Królewski, Paweł Sala

Książka „E-marketing” to niezwykle ważna pozycja w marketingowej biblioteczce. Najnowsze wydanie tej publikacji pozwala poznać współczesne trendy w marketingu internetowym oraz uczy wybierania skutecznej metody realizacji kampanii reklamowych. Zespół autorów to kilkadziesiąt osób będących absolutnymi specjalistami w swoich dziedzinach. To prawie 600 stron rzetelnej i merytorycznej wiedzy. 

2. „Marketing wielkich możliwości”, Grzegorz Urban

Książka Grzegorza Urbana to przewodnik po narzędziach i procesach marketingu internetowego. Autor uczy nie tylko ich obsługi, ale również wykorzystania w zwiększaniu wyników sprzedażowych. Ta publikacja opisuje również podstawowe zagadnienia na temat pielęgnacji leadów i inboud marketingu.

3. „E-marketing w praktyce”, Artur Maciorowski

Wartościowa publikacja, która uwzględnia polskie realia i bierze pod uwagę możliwości budżetowe małych i średnich przedsiębiorstw. Poradnik uczy jak planować akcje marketingowe, w jaki sposób określać grupę docelową czy też jak komunikować się w mediach społecznościowych. Konkretna wiedza z realnymi przykładami podana w pigułce.


Content marketing i copywriting

4. „Biblia Copywritingu”, Darek Puzyrkiewicz

Zestaw merytorycznej wiedzy i praktycznych wskazówek na temat technik pisania. Co wyróżnia tę pozycję od pozostałych? Autor opisuje też ciekawe „zadania domowe” do wykonania, które mogą pomóc w jeszcze szybszym opanowaniu umiejętności copywriterskich. Książka przyda się praktycznie każdemu, kto w jakikolwiek sposób pracuje z tekstem. 

5. „Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)”, Artur Jabłoński

Jak twierdzi sam autor, jest to książka o trudnym pisaniu. Dlaczego? Ponieważ w jego opinii trudne teksty łatwo się piszę, a łatwe teksty, piszę się trudno. Z książki dowiesz się, w jaki sposób ludzie przyswajają teksty oraz jak tworzyć treść, która będzie skuteczna i przystępna dla odbiorcy. Krótka, ale wyjątkowo konkretna i wartościowa pozycja. 

6. „Narratologia”, Paweł Tkaczyk

Autor tłumaczy w swojej książce, jak ważna jest odpowiednia narracja, aby dobrze zapamiętać i przyswoić tekst. Dzięki lekturze tej pozycji dowiesz się jakimi zasadami rządzi się dobra historia oraz w jaki sposób konstruować treści, aby były chętniej czytane. Wartościowa pozycja nie tylko dla tych, którzy piszą, ale też dla osób występujących publicznie. 


E-mail marketing

7. „Świeże podejście do e-mail marketingu”, Paweł Sala

Praktyczna wiedza na temat podstaw e-mail marketingu. Dzięki lekturze tej książki dowiesz się m.in. jak budować i zarządzać bazą mailingową, w jaki sposób tworzyć kampanie mailingowe oraz czym jest e-mail marketing automation. Publikacja ta zawiera również wiele interesujących case studies. Mimo iż nie jest to obszerna lektura, zawiera merytoryczną wiedzę i praktyczne wskazówki.

8. „Skuteczny e-mail marketing”, Artur Maciorowski

Ta pozycja zawiera m.in. 10 zasad konstrukcji newsletterów, dzięki którym odbiorcy chętniej je otwierają. Autor dzieli się również swoimi pomysłami, które mogą pomóc w skuteczniejszym budowaniu własnej bazy mailingowej. Co istotne, książka ta nie dotyczy tylko samego tworzenia e-maili, ale również umiejętności zwiększania wyników sprzedażowych poprzez e-mail marketing. 

9. „E-mail marketing”, Ewelina Koch

Jest to kolejna pozycja z serii „Twoja firma widoczna w Internecie”. Omawia ona najnowsze trendy  i metody działania. Co ją wyróżnia? Została napisana przez młodą autorkę, będącą przedstawicielem pokolenia, do którego wielu przedsiębiorców pragnie dotrzeć. Publikacja ma charakter raportów, które dotyczą najnowszych doniesień z dziedziny e-mail marketingu.


W naszym zestawieniu celowo znalazły się publikacje tylko polskich autorów. Dlaczego? Ponieważ  ich wiedza i doświadczenie odnoszą się do specyficznych, polskich realiów. Książki zagranicznych autorów, choć bardzo wartościowe, często opisują przykłady i strategie, które okazały się skuteczne akurat w ich kulturze i ich społeczeństwie. Dlatego też zachęcamy do lektury polskich autorów, których trudności i problemy jakich doświadczyli, są zazwyczaj tymi, z którymi sami będziemy musieli się zmierzyć. 


Autor: Jakub Mikołajczak


Ask for offer

  • I hereby give consent to receive commercial information by electronic means to the email address I have provided.