Sama wiedza nie wystarczy, trzeba jeszcze umieć ją stosować.
- Johann Wolfgang Goethe

Rodzaje komunikacji marketingowej SMS

Rodzaje komunikacji marketingowej SMS

 


Co to jest marketing SMS?

SMS marketing jest specyficzną formą marketingu, ze względu na konieczność ograniczenia przekazu do zwięzłej informacji. Niesie jednak za sobą wiele zalet, a firmy coraz chętniej sięgają po ten środek komunikacji z klientem w kampaniach marketingowych i nie tylko. SMS marketing gwarantuje wysoką otwieralność wiadomości, szeroki zasięg demograficzny oraz szybkość dostarczenia i reakcji. Wadą i wyzwaniem dla marketerów jest konieczność sformułowania wyjątkowo krótkiej i treściwej, a jednocześnie atrakcyjnej i wartościowej wiadomości.

Jakie mamy rodzaje komunikatów w marketingu SMS i na czym polegają?

1. Oferty promocyjne 

Informowanie klientów o promocji np. obniżek cenowych i o końcówkach kolekcji. SMS marketingowe w tej formie najczęściej wykorzystują e-sklepy oraz sklepy stacjonarne z asortymentem odzieżowym, elektroniką, zabawkami, książkami. W treści powinien być zawarty skuteczny CTA oraz limitowany czas trwania oferty, który wywołując wrażenie pilności zachęca klientów do podjęcia impulsywnej decyzji.

 

2. Kupony SMS 

W tym przypadku działa podobny mechanizm, jak przy ofercie promocyjnej. Wysyłamy klientowi specjalną kupon, z którym otrzymuje rabat np. przy pierwszym zakupie lub po wydaniu określonej kwoty czy też zakupie konkretnego produktu lub usługi. Kupon powinien mieć spersonalizowany charakter i dłuższą datę ważności niż oferta promocyjna „dla wszystkich”. Warto dodać e-kupon w formie graficznej. Kupony SMS to świetny sposób na zwiększenie ruchu w sklepie lub zakupów online.

 

3. Konkursy 

Konkurs SMS polega na tym, że klient musi odesłać wiadomość tekstową lub wziąć udział w zabawie czy quizie za pomocą komunikacji SMS. Największym zyskiem dla firmy w tego typu kampanii marketingowej jest możliwość pozyskania dużej bazy leadów.

 

4. Alerty i powiadomienia

W ostatnich miesiącach powiadomienia SMS zyskały na popularności, kiedy w czasach największych obostrzeń gospodarczych związanych z Covid-19, klienci nie bylo pewni, które punkty usługowe czy sklepy są otwarte. Poinformuj klientów o zmianach otwarcia i zamknięcia sklepu, o nowej lokalizacji czy otwarciu kolejnego punktu. O możliwości składania zamówień online czy skorzystania z ciekawych informacji na nowym blogu firmowym. W magazynie pojawiły się nowe produkty? Organizujesz event? Wyślij informację SMS do swoich klientów. Nie tylko zyskujesz: zaufanie, zwiększoną konwersję online i offline, szybkie i mierzalne dane do analizy dotyczące np. otwieralności smsów.


Zapytaj o ofertę

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną na podany przeze mnie adres e-mail.