Nie ma żadnego usprawiedliwienia, by nie stać się wielkim.
- - Tom Peters

Jak rekrutować telemarketerów?

Jak rekrutować telemarketerów?

telemarketing rekrutacja

Telemarketer to specyficzny zawód, do którego nie nadaje się każda osoba. Praca telesprzedawcy jest stresująca, zaskakująca oraz wymaga umiejętności szybkiego reagowania w trudnych sytuacjach. W jaki sposób znaleźć najlepszych kandydatów na to stanowisko? Jak przygotować ogłoszenie o pracę, aby trafiły do nas odpowiednie osoby? Opisujemy przydatne wskazówki przy prowadzeniu telemarketingowej rekrutacji.

Telemarketingowa oferta pracy

Pierwszy krok to przygotowanie ogłoszenia z ofertą pracy. Bardzo częstym błędem w branży telemarketingowej, jest stawianie zbyt dużych wymagań. Jeżeli na przykład telemarketer będzie w swojej pracy posługiwał się tylko językiem polskim, nie ma sensu wymagać od niego znajomości języków obcych. Tak samo nie ma potrzeby szukać osób z wyższym wykształceniem, jeżeli pracę są w stanie wykonywać osoby z wykształceniem średnim. Jeśli zatrudnimy osobę o zbyt wysokich kwalifikacjach, to może z tej pracy szybko zrezygnować, gdyż nie będzie potrafiła się w niej realizować.

Po zdobyciu odpowiedniej ilości zgłoszeń, w zależności od tego ilu pracowników chcemy przyjąć, powinna nastąpić rekrutacja telefoniczna. W przypadku branży telemarketingowej ma ona zdecydowanie większy sens, niż zapraszanie kandydata na tradycyjną rozmowę, prowadzoną twarzą w twarz. Podczas telefonicznej rekrutacji można usłyszeć kandydata na telemarketera i od razu ocenić jego dykcję, słownictwo i składnię. Można zwrócić uwagę na to jak wymawia końcówki lub czy używa regionalnego słownictwa. Dodatkową zaletą rekrutacji telefonicznej jest ogromna oszczędność czasu.

Podczas pierwszej rozmowy z kandydatem nie powinniśmy zapraszać go na spotkanie w firmie. Zdecydowanie lepiej zadzwonić do niego np. następnego dnia i wtedy poinformować o decyzji oraz ewentualnym czasie i miejscu spotkania. W ten sposób będziemy mogli porównać jego predyspozycje z innymi kandydatami i wybrać tych najbardziej odpowiednich. Z jednej strony takie działania wymaga poświęcenia większej ilości czasu na proces rekrutacji, jednak w efekcie końcowym przynosi pozytywne rezultaty. Dzięki temu zyskujemy pewność, że nie dojdzie do odrzucenia dobrych kandydatów i zatrudnienia tych słabszych.

Szanuj kandydatów, których nie przyjmujesz

Warto pamiętać o odpowiednim informowaniu kandydatów których odrzucamy. Każdy z nich będzie bowiem opowiadał przyjaciołom i znajomym o odbytej rozmowie, co z pewnością wpłynie na wizerunek naszej firmy. Informacja o odrzuceniu powinna być tak sformułowana, aby nie urazić kandydata i aby firma zrobiła na nim dobre wrażenie. Można użyć na przykład takiego sformułowania: „Zgłosiła się naprawdę ogromna ilość osób i musieliśmy dokonać trudnej selekcji. Nie znalazł się Pan w gronie zakwalifikowanych, ale bardzo dziękuję za reakcję na nasze ogłoszenie i życzę sukcesów w znalezieniu pracy”.

Przeprowadzenie selekcji według powyższych wskazówek sprawi, że na kolejnym etapie rekrutacji znajdą już się tylko najbardziej odpowiedni kandydaci. Pamiętajmy o tym, aby kolejne rozmowy rekrutacyjne przeprowadzać w siedzibie firmy, a nie np. hotelu czy jakimś innym, specjalnie wynajętym pomieszczeniu. Spotkanie w firmie zawsze daje kandydatom poczucie, że jest to realne miejsce pracy i pozwala ocenić czas dojazdu do niego.

 

Autor: Jakub Mikołajczak


Zapytaj o ofertę

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną na podany przeze mnie adres e-mail.