Przyszłość zaczyna się dzisiaj, nie jutro.
- - Jan Pawel II

Call to action, czyli jak stosować wezwania do działania

Call to action, czyli jak stosować wezwania do działania


1. Zaoferuj bonusy

 

Oprócz tego, że reklama musi informować klienta o korzyściach wynikających z zakupu danego produktu, dobrze aby dodatkowo zachęcała go do tego różnymi bonusami. Może to być zniżka, rabat lub jakiś darmowy prezent. W ten sposób jeszcze bardziej wzbudzimy zainteresowanie klienta i zwiększymy prawdopodobieństwo, że kliknie w przycisk typu call to action.
 

 

Odbierz gratis
 

2. Ogranicz możliwości

 

Badania, które zostały przeprowadzone w supermarketach wykazały, że jeżeli klientom prezentuje się zbyt dużo możliwości, to często nie potrafią podjąć decyzji i ostatecznie rezygnują z zakupów. Trzeba pamiętać, aby przy tworzeniu reklamy, skupić się na przedstawieniu konkretnych możliwości. Na jednym banerze, powinien zostać użyty tylko jeden przycisk wezwania do działania. W ten sposób odbiorca nie poczuję się przytłoczony zbyt dużą ilością informacji.
 

3. Używaj słów w trybie rozkazującym 

 

Celem wezwania do działania, jest wyraźne poinformowanie klienta, co dokładnie ma zrobić. Warto w tym celu stosować tryb rozkazujący, używając takich słów jak na przykład: „wybierz!”, „sprawdź!”, „wejdź!”, „kup teraz!”, „pobierz!”, „kliknij!”. 

 

 

Kup Teraz
 

4. Umieść przycisk w widocznym miejscu

 

Call to action będzie skuteczne tylko wtedy, gdy będzie znajdować się w widocznym i rzucającym się w oczy miejscu. Najlepiej jeżeli mieści się w górnej części mailingu, w środkowej kolumnie. Trzeba też zadbać o to, aby był odpowiednio dużej wielkości.
 

5. Pamiętaj o przestrzeni

 

Istotne jest, aby przycisk wezwania do działania, miał wokół siebie dużo wolnej przestrzeni. W ten sposób zostanie on wyeksponowany i łatwiej zdobędzie uwagę klienta. Przycisk, dookoła którego będzie dużo różnych treści, może zostać pominięty. 

 


 

 

6. Wyróżnij kolorem

 

Przy tworzeniu e-maili graficznych należy zawsze pamiętać, aby dopasować komunikat do naszego odbiorcy. Skuteczność w dużej mierze zależy od branży i specyfiki danej grupy klientów, do której wysyłamy nasz mailing. W jednym przypadku o wiele lepiej zadziała duża ilość jasnych kolorów, a w innym bardziej stonowana i elegancka grafika. Jak zawsze najlepiej przetestować nasz pomysł i sprawdzić go na konkretnej bazie.

 

Z przedstawionych powyżej wskazówek, najistotniejszymi jest ograniczenie liczby możliwości i stosowanie tryby rozkazującego. Użytkownicy Internetowi codziennie są atakowani tysiącami różnych informacji, jeżeli więc chcemy aby dotarł do nich właśnie nasz przekaz, musi on być wyraźny i konkretny. 


Zapytaj o ofertę

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną na podany przeze mnie adres e-mail.