Powiem wam, jak zostać bogatym. Zamknijcie drzwi. Bądźcie pełni obaw, gdy inni są chciwi. Bądźcie chciwi, gdy inni są pełni obaw.
- Warren Buffett

Budowanie lojalności klientów za pomocą newslettera

Budowanie lojalności klientów za pomocą newslettera


Newsletter – stały kontakt z klientami

 

Aby jakikolwiek program lojalnościowy był skuteczny, potrzebny jest regularny kontakt z klientami, bo to właśnie on buduje potrzebną nam więź. Bardzo oszczędnym sposobem regularnej komunikacji, jest właśnie wykorzystanie działań e-mail marketingowych, głównie w formie prowadzenia firmowego newslettera. Regularnie wysyłane mailingi, zawierające przydatną w praktyce wiedzę, zniżki na usługi i produkty czy wartościowe, darmowe raporty, sprawią, że klienci zaczną opowiadać o marce znajomym i dyskutować o niej w sieci. W ten sposób stają się ambasadorami wybranych brandów. 

newsletter

E-mail marketing daje również możliwości personalizacji, czyli zwrócenia się do klienta po jego imieniu, np. „Witaj Tomku, mamy dla Ciebie prezent!”. Dzięki jej wykorzystaniu, zwiększamy prawdopodobieństwo otwarcia wiadomości aż o 22%. Szczegółowe raporty generowane przez profesjonalne systemy mailingowe sprawią, że jeszcze lepiej poznamy oczekiwania i zachowania naszych klientów, a dzięki temu skuteczniej przygotujemy dla nich nową ofertę. Możliwości segmentacji baz danych to natomiast tworzenie np. osobnych kampanii dla stałych jak i też nowych klientów.

 

E-mail marketing i możliwości targetowania

 

Podczas prowadzenia programu lojalnościowego, warto wykorzystać dodatkowe możliwości targetowania, dzięki którym jeszcze bardziej indywidualnie podejdziemy do potrzeb naszego klienta. Dobrze wykorzystać np. geotargetowanie i rozesłać wiadomość ze względu na miejsce zamieszkania, informując np. w którym dokładnie miejscu w okolicy, można zakupić produkty w wyjątkowej promocji. To, jak szerokie możliwości targetowania będziemy mieć, zależy od tego, jakie dane zdecydowaliśmy się pozyskać, za pomocą formularza zapisu do naszej bazy adresowej.

e-mail marketing

Podczas projektowania treści newslettera, nie można zapomnieć też o jego graficznym wyglądzie. Mailingi powinny mieć spójny układ i kolory z layoutem naszej strony firmowej. Pory prowadzenia wysyłek, czyli odpowiedni dzień i godzina, należy szczegółowo przeanalizować, pod kątem własnej grupy targetowej. W e-mail marketingu każdy, nawet drobny szczegół, może mieć duży wpływ na funkcjonowanie całości naszych działań.

 

Profesjonalne systemy mailingowe mogą przynieść naszej firmie spore oszczędności. Wykorzystanie e-mail marketingu w procesie budowania lojalności klientów, jest sposobem szybkim i prostym w użyciu, a przede wszystkim skutecznym. Warto więc zainwestować w tego typu działanie, najlepiej zlecając je doświadczonym w tej branży agencjom, gdyż wtedy mamy pewność, że nie dojdzie do popełnienia żadnego drobnego błędu, który mógłby mocno zaszkodzić całej naszej kampanii lojalnościowej.

 


Zapytaj o ofertę

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną na podany przeze mnie adres e-mail.