Wielkie wydarzenia bywają wynikiem błahych przyczyn.
- - Gajusz Juliusz Cezar

4 praktyczne wskazówki, jak usprawnić proces tworzenia wiadomości e-mail

4 praktyczne wskazówki, jak usprawnić proces tworzenia wiadomości e-mail

 


Czym jest e-mail marketing i czy jest on skuteczny

E-mail marketing to w dużym skrócie maile wysyłane do potencjalnych lub dotychczasowych klientów. Prawidłowo przygotowane e-maile są skuteczne i doskonale sprawdzają się w generowaniu leadów. E-mailing jest efektywnym, a przy tym stosunkowo prostym sposobem na dotarcie do znacznej liczby potencjalnych klientów. Stanowi rewelacyjną szansę na rozwój przedsiębiorstwa, wzrost świadomości wśród odbiorców oraz budowę odpowiedniego wizerunku. E-maile mogą przybierać różnoraką postać. Wyróżnia się wiele rodzajów e-maili wykorzystywanych w strategiach marketingowych. Poza tym same maile mogą posiadać różny wygląd. Mogą zawierać elementy tekstowe, graficzne, etc. Daje to duże pole do popisu działom marketingu.

 

Jakie są najważniejsze cechy e-mail marketingu

Wiadomości e-mail wysyłane w ramach strategii marketingowych posiadają szereg zalet i wad. Wśród najważniejszych zalet e-mail marketingu wymienić należy możliwość dotarcia w stosunkowo szybki i łatwy sposób do dużej grupy odbiorców, bo e-mail marketing ma globalny zasięg. Wiadomości e-mail umożliwiają przesłanie dowolnego przekazu w różnej formie. Jego zaletą jest uniwersalizm. Sprawdza się w różnych branżach w małych, jak i dużych firmach. Genialnie sprawdza się przy budowaniu zaufania do marki. Wpływa na kształtowanie wizerunku firmy. Można go wykorzystać do budowania lojalności klientów. W porównaniu z niektórymi działaniami, e-mail marketing jest dość tanim rozwiązaniem, a przy tym skutecznym, który da się zmierzyć. Niestety dotarcie do klientów jest nieco bardziej złożone. I nie ma pewności, że otrzymane przez odbiorców wiadomości zostały odczytane, czyli czy odbiorcy zapoznali się z treścią przekazu.

 

Problemy związane z wiadomościami

W praktyce okazuje się, iż wielu marketerów spędza dużo (za dużo) czasu na tworzeniu jednego maila promocyjnego. Oczywistym jest, że strategia e-mailingowa to poważna sprawa, a stworzenie odpowiedniego maila jest ważnym zadaniem, ale proces tworzenia wiadomości e-mailowych nie musi być długotrwały i nazbyt skomplikowany. Wydłużony czas tworzenia e-maili jest wynikiem braku odpowiedniego zaplanowania działań i wydajności. Poniżej przedstawiamy kilka ważnych wskazówek, dzięki którym usprawnisz proces tworzenia wiadomości e-mail

 

1. Planuj swoje wiadomości

Planowanie wiadomości to podstawa. Trudno przygotować odpowiednią i przede wszystkim skuteczną kampanię e-mailingową bez wcześniejszego planu. Im bardziej szczegółowy plan przygotujesz, tym lepiej. Po sporządzeniu planu należy stworzyć kalendarz działań. Kalendarz zapewnia bycie na bieżąco z postępami zaplanowanych działań.

 

2. Brief

Brief doskonale sprawdza się przy tworzeniu kampanii e-mailingowej. Pozwala w zauważalny sposób zoptymalizować działania. Warto podkreślić, iż możesz stworzyć od podstaw własny brief lub posiłkować się dostępnymi w Internecie gotowcami. Jeśli planujesz samodzielnie przygotować brief, zadbaj o to, aby zawierał on takie elementy, jak:

  • terminy wysyłania wiadomości e-maili,

  • określenie grupy docelowej,

  • cele jakie zamierzasz osiągnąć,

  • pomiary efektywności kampanii,

  • posiadane zasoby, w tym formularz e-mail, strona docelowa, etc.

  • osoby odpowiedzialne za kampanię,

  • adresy e-mail, tekst podglądu i temat,

  • linki e-mail, które należy uwzględnić w wiadomości,

  • CTA.

 

3. Formal intake proces

To idealny sposób na zarządzanie całym procesem tworzenia e-maili. Umożliwia wskazanie i określenie poszczególnym członkom zespołu ról.

 

4. Nieustanne ocenianie

Równie ważne jest dokonywanej ciągłej oceny. Proces tworzenia kampanii jest kompletny wtedy, kiedy zostanie oceniona jej wydajność.


Zapytaj o ofertę

  • Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną na podany przeze mnie adres e-mail.